Sült túrótorta

A túrót imádom. A tortát is. Meg az áfonyát. Meg a málnát.
Szóval mi tántoríthatna el a sütisütéstől?
Na mi?

Ja, hogy a hőség?
Hát, már úgyis mindegy.
Azért óvatos  duhajként megvártam, míg végre besötétedik, és nekiestem.

Hamar megcsináltam a sütitésztát - mivel még azért meleg volt a konyhám, ezért megoldottam, én ugyan nem nyújtottam el a tésztát, hanem - Stahl Judittól tanulva - bizony nagylukú reszelőn belereszeltem a tésztát a tepsibe, majd szépen  ellapogattam. Gyors is volt, meg jó is volt, megoldottam a dolgokat.

10 perc elősütés, majd mehetett rá a habos túrókrém.
Ja, már kétszer is megcsináltam, másodjára felesben áfonya-málnával. És igen, az is isteni lett.
( végre megálltam, és nem forrón nyomtam be...) langyosan is isteni, de hidegen is szuper sütemény.
Tejszínhabbal is. De nélküle is.
Meg szép is, meg vendégvárónak is kiváló. Másnap. Ha marad....
Én szóltam.

A receptet egy Praktika-számban találtam.
Nos, itt van, használjátok egészséggel!

Sült túrótorta
(Praktika 2015. augusztus alapján)

Hozzávalók – egy normál méretű tepsihez:
A  tésztához:
30 dkg liszt
15 dkg vaj
5 dkg cukor
1 tojássárgája

A töltelékhez:
50 dkg tehéntúró
20 dkg porcukor
2 tojás
1 tojásfehérje
reszelt citromhéj
30 dkg áfonya ( vagy málna)

Gyúrj tésztát a hozzávalókból és nyújts vékony lapot belőle – vagy reszeld bele a tepsibe és egyengesd el. Simítsd kivajazott formába úgy, hogy kicsit az oldalára is fedje. Előmelegített sütőben süsd 10 percig.

Törd át szitán a túrót. Keverd habosra a két tojássárgáját a cukorral, citromhéjjal és túróval. Az áfonyát kissé törd össze ás keverd a krémbe. A három tojásfehérjéből verj kemény habot egy csipetnyi sóval és pár csepp citromlével, majd lazán forgasd hozzá az áfonyás túrókrémhez.

A tölteléket öntsd az elősütött tésztára, majd kb. 190 fokon 60 perc alatt süsd készre.
Fagyasztható, ha marad belőle.

Jó étvágyat!












Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések