Vad-vada-vadas

Nem tudom, ki hogy van vele, de a vadas nagy kedvencem....főleg marhából, de másból is isteni finom.
Most éppen tarja volt itthon, már untuk nagyon a rántotthusit, és volt a mélyhűtőben egy múltkori tepsis sült hús alól megmaradt vadasalap . Nem is az volt, de az lett belőle, mert a sütőben sült húst szoktam zöldségágyra rakni, és kicsit sok lett alatta a répa-zeller-fehérrépa-hagyma kombó.
Nem akartam kidobni, így hát megturmixoltam és mélyhűtőbe vele...jó lesz ez még szűkösebb (értsd: lustább) napokon.

Szóval ott figyelt ez a mélyhűtött cuccos pár hónapja, meg árván bambult a maradék tarja - így hát uccu neki, legyen akkor vadas....nem baj, ha nem marha, disznóból is jó, jó szaftos hús a tarja, éreztem, hogy jó lesz.

De az ám, mi legyen hozzá, ami felszívja azt a sok jó vadas szaftot?
A tészta, a szarvacska adva volt, de azt nem akartuk mégse.
Na jó, akkor legyen zsemlegombóc - eddig bevallom, életemben egyszer csináltam, elmondhatatlanul borzalmas lett, így  elvette a kedvemet egyelőre a kísérletezéstől (szétesett az első vízre...brrr).
Ok, akkor legyen krumpligombóc - az meg korábban, első és eddigi utolsó kísérletemként - olyan lett, mint az ágyúgolyó, akár ölni is lehetett volna vele. Másik véglet, nem jó.

Barangoltam kínomban ide-oda, míg végül felordítottam, hogy igen, legyen knédli.
Puha, tökéletesen felszívja a szaftot, ez kell nekünk!
Nézem az apróséf receptjét - szép leírás, követhető fázisfotók, még gőzölőnk is van, klassz hozzászólások, amikből tanulni lehet - csináljuk hát.
Időnk mint a tenger, 100 perc...ajjaj, azért már mégis!
No, tényleg valami ennyi idő alatt lett kész, bár pihent az rendesen közben.

Azalatt megpirítottam kis olajon a vékonyra szelt, pirinyót kiklopfolt husit, majd egy kis vegetás vízben megpároltam. Csak egy kis sót kapott, mivel korábban már jól megfűszereztem a vadasalapot, azaz a belecsurgott a húsra rákent fűszer még a múltkor...bors is bőven volt így benne, plusz fűszer nem hiányzott.
Szóval a vadasalapot lágyítottam tejföllel és pici citromlével megsavanyítottam. Már ez  maga is isteni volt...
Már csak a knédlire vártam.

Hát, mit mondjak, megérte, még másnap is isteni lett, kicsit átgőzölve.
Ezen túl ezt fogom csinálni, nagyon felbátorodtam. Nekem 16 darab lett belőle, így legálisan ehettem többet...Nem ? De!

Bármilyen szaftos kajához, jó, akár pörkölthöz is, más mártásos cuccoshoz, csodásan felszívja a szaftot.

Tehát a knédlirecept a következő - apróséf szerint:

20 dkg rétesliszt
40 dkg sima liszt
1 tojás
1 tojássárgája
2 dkg só
2 dkg cukor
2 teáskanál barna rum
2 teáskanál étolaj
2 dkg élesztő
3 dl víz

( Nem elcsodálkozni a rumon, az szépen felfújja, csöppet sem lesz rumillatú).
Az egészet összedagasztjuk, lisztezett felületre tesszük, meggömbölygetjük.
Kiolajozott tálra rárakjuk, a tetejére is pici olaj kerüljön, hogy ne száradjon ki.
Kb. 60 percig  meleg helyen kelesztjük a duplájára.
Majd kiborítjuk, henger formára sodorjuk, darabokra vágjuk - mi 16 darabra - majd picit pihentetve -1-2 perc csak- a gőzölőbe rakjuk.
Nekünk volt gőzölőedényünk, akinek nincs, csinálhat - lábas aljába pár kiszúróformát rak, vizet önt rá, majd arra egy kerek tortaforma alját és rá szilikonos sütőpapírt, erre jönnek a kis gombócok - a képen is ezt mutatjuk, hogy meg lehet csinálni - tisztes távolságra egymástól, mert szépen összenőnek ( persze akkor sincs baj, szétválaszthatók kézzel).

Lefedjük, kb. negyedóra alatt nagy lángon átgőzöljük.
Ja, és fagasztható is, azt írják, de  másnap pár perces átgőzöléssel olyan lesz, mint a frissen készült.

Jó étvágyat!






Megjegyzések

  1. Nem tudom elhinni, hogy ez a knyédli! (megint a rétesliszt) Öreganyám szerint az olyan kemény, hogy kicsúszik a kés alól! Nekem a zsömlésgombóc síma ügy, a kelt tészta meg örök rejtély - hát, nem vagyunk egyformák! Dújv.-ban ettem disznó-vadast, furcsa volt a fakó színe, nekem vadnyúlból az igazi...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is elég szkeptikus voltam az elején, de aztán láttam, hogy iszonyú egyszerű az elkészítése és valami hihetetlenül finom, puha, csodálatosan szeletelhető kenyérféleség lett belőle, ami úgy szívta magába a finom vadas-szaftot, mint a szivacs. Érdemes belevágni, minden előítéletet félretéve, de beatrtva az elkészítési javaslatokat, Menni fog. Majd írd meg, hogy sikerült, jó?

      Törlés
  2. I am by name Miss jane, And I am so happy to testify about a great spell caster that helped me when all hope was lost for me to unite with my ex-boyfriend whom I love so much. I had a boyfriend that love me so much but something terrible happens to our relationship one afternoon when his friend that was always trying to get to me was trying to force me to make love to him just because he was been jealous of his friend that I was dating and on the scene my boyfriend just walk in and he thought we had something special doing together, I tried to explain things to him that his friend always does this whenever he is not with me and I always refuse him but I never told him because I did not want the both of them to be enemies to each other but he never believed me. he broke up with me and I tried times without numbers to make him believe me but he never believed me until one day I heard about the DR. AKHERE and I emailed him and he replied to me so kindly and helped me get back my lovely relationship that was already gone for two months. Email him at: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / WhatsApp: +2349057261346

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések