Zöldcsütörtök...öt mondok

Ma van zöldcsütörtök.
Kövezzetek meg, de nemrég tudtam meg, valahogy még soha nem találkoztam ezzel a fogalommal.
Nagyon tetszik.
Az első friss zöldleveles növényekből kell ilyenkor ételt készíteni ebédre.
De szerintem lehet akármilyen étkezésre is.

Most roskadásig tele vannak a piacok frissebbnél frissebb zöldekkel, érdemes kihasználni ezt. Annyira kiéhezett már ilyenkor a szervezet a friss primőrökre.
Ha ti is sokat vagytok monitor előtt, akkor meg a benne levő lutein kifejezetten jó a szemre, nem? De! Úgyhogy hajrá!

Én mindenféle zöldet szeretek, de főleg a karakteres ízeket, mint a most nagyon divatos és isteni finom fokhagymás ízével taroló medvehagyma,  a sóska, meg a zöldhagyma szára.
A mostani piros hónapos reteknek a levelét is nyugodtan meg lehet enni, picit csípős, ...vagy nem.
Mindegy is, az is zöld és jó. Ja, és a karalábé levelét is meg lehet főzni..sőt.....meg is lehet pontosan ugyanúgy tölteni mint a káposztalevelet. Töltikének hívják. Én nem nagyon szeretem, de ti csak nyugodtan egyétek, ha szeretitek.

Tehát a mai levesem a következő volt: zöldleves zöldcsütörtökre

1 csokor medvehagyma
30 dkg spenótlevél
1 csokor újhagyma zöld szára
1 csokor retek levele
tejföl
joghurt

bors
szerecsendió

Ezeken kívül akármilyen zöld ehető levéllel jó, de legyen benne valami karakteresebb.
A leveleket külön-külön alaposan váltott langyos vízzel megmostam, hogy a por-homok mind kimenjen közüle. Ez a része tart a legtovább, higgyétek el, de nem jó, ha a leves recseg a fogatok között. Brrrrr.
Leszáraztam, és beledobtam egy fazékba mindet egyben, vizet engedtem rá és megpároltam-főztem őket. Kb. 10-15 perc alatt kész lett, majd megturmixoltam. Ezután tejfölt és joghurtot kevertem hozzá hőkiegyenlítettéssel -  húha, de szakszerű lettem, nem? De! Én nem szeretem a habart-rántásos ételeket, ezért csak tejfölt, vagy tejszínt, vagy joghurtot szoktam hozzájuk rakni. Vagy sokszor azt sem. Minek sűríteni, mikor finom a kissé hígabb verzió is. Úgy könnyebb meginni. Meg csak.

Szóval a hőkiegyenlítés azért történik, hogy a feltehetően hideg, vagy langyos tejfölt a forró lé ne csomósítsa meg. Ezért a tejfölhöz kimertem egy merőkanál megturmixolt levet és összekevertem, aztán megint egy kicsit, majd a tejfölt óvatosan belekavartam a turmixolt levesbe. Jól elkevertem, megfűszereztem, és ....kész! Lehet inni, és rájárni, isteni finom lett. Azért a biztonság kedvéért érdemes grissinit is tálalni hozzá....finom kiegészítő....én imádom persze.
Jó étvágyat!

Remélem, tetszik a húsvéti díszítés is....alig tudtam a szétszaladt csibéket és nyuszikat összeterelgetni egy fotóhoz...de sikerült! Látjátok milyen vágyakozva nézik ők is a levest.


Megjegyzések

  1. I am by name Miss jane, And I am so happy to testify about a great spell caster that helped me when all hope was lost for me to unite with my ex-boyfriend whom I love so much. I had a boyfriend that love me so much but something terrible happens to our relationship one afternoon when his friend that was always trying to get to me was trying to force me to make love to him just because he was been jealous of his friend that I was dating and on the scene my boyfriend just walk in and he thought we had something special doing together, I tried to explain things to him that his friend always does this whenever he is not with me and I always refuse him but I never told him because I did not want the both of them to be enemies to each other but he never believed me. he broke up with me and I tried times without numbers to make him believe me but he never believed me until one day I heard about the DR. AKHERE and I emailed him and he replied to me so kindly and helped me get back my lovely relationship that was already gone for two months. Email him at: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / WhatsApp: +2349057261346

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések