Ha kedd van, akkor ez...belga csokis

Balga belgák - mondogattuk annak idején a Balatonra érkező belgákra agyatlanul.
Csak úgy, mert olyan jól rímelt.
Valójában semmi okunk nincs rá, hogy balgának nézzük őket.

Miért is?
Van ugye az a rengetegféle fincsi sörük, akkor az az isteni, utánozhatatlan sültkrumplijuk a szószukkal, és....
Igen!
Azok a csodálatos, szájban olvadós fantasztikus belga pralinéjuk.. millióféle verzióban. ...nyammm!
Megunhatatlan, imádnivaló.
Nem kevés pénzért persze a jó minőségű.

No de ne adjuk fel, tudunk mi magunknak rittyenteni egy olyan isteni és egyszerű belga csokis sütit, hogy ihaj!!! Nem kell ebbe se belga, se csoki. Csak nádcukker  és jó minőségű kakaó :és voilá....tényleg nagyon csokis süti lesz belőle. És pihepuha könnyű, libbenős, szájba repülős.

Óccsón, jót?
Na neeee! De!

Elmondom hogy jutottam hozzá ehhez a nagy becsben tartott recepthez.
Egy kedves kolléganőmtől kaptam én is a receptet.
Sebtiben zsebrevágtam, mikor ideadta, aztán az első adandó alkalommal csak néztem, hogy ezt már így hogyan??? Sütöttem én már millióféle sütit, jót is meg jobbat is, néha rosszakat, mint a bűn, de ezt az elkészítési sorrendet még az életben nem láttam.
Összemelegíteni a vajat/margarint, kakaót, vizet, tejet és forralni, majd zsupsz bele a lisztes-cukros cuccba, meg rá a tojások? Mi lesz ebből ? Csokis rántotta?? Na neee....

Csak nézegettem forgattam, emésztgettem az olvasottakat, és csóváltam a fejemet ide-oda.
Nem hívtam fel a kolléganőmet, nehogy kiröhögjön a bizalmatlanságomért, de annyira fájón éreztem a megkóstolt kész süti csodás ízét, finom puhaságát, hogy egy életem, egy halálom, én ezt bizony kipróbálom!

Belevágtam.
És láss csodát, életem egyik legcsodálatosabb, pofonegyszerű sütije kerekedett ki szűk órán belül.
A süti pedig úgy elfogyott pillanatok alatt, mint a sicc.
Én szóltam.

Azóta már milliószor megcsináltam, általában dupla adagot, mert iszonyú hamar elfogy mindig.
Vendégvárónak is tökéletes, aztán meg felvágás  után úgy csinosítgatjátok, ahogy akarjátok.
Van, aki baracklekvárba mártogatja, más tejszínhabbal tetézi....ahogy tetszik!
A fotón úgy látszik, mint ami ronda - de garantálom finom!

És akkor itt a recept, csináljátok, süssétek, egyétek ...és vigyék hírét a sütinek.
Majd írjátok meg, hogy ízlett.

Belga csokis süti
40 dkg barna cukor vagy nádcukor
26 dkg liszt
11,5 dkg vaj
4 evőkanál kakakópor
2,4 dl víz
1,2 dl olaj
1,2 dl tej
2 nagy, jól felvert tojás
1 teáskanál szódabikarbóna
fél teáskanál fahéj
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja


A cukrot a liszttel elkeverjük. Kis lábasban felforraljuk a vajat, olajat, vizet, kakaót, s még melegen hozzákeverjük a cukros liszthez, majd bele a tej, tojás, fahéj, szódabikarbóna, vaníliás cukor, citromhéj, és ezeket összekeverjük. Egy lazán folyós valami lesz belőle, könnyű kiönteni, kb. 24x34 cm-es tepsiben - tökmindegy milyenben, de azért magasabb falúban, mert jól  meg szokott emelkedni a teteje, 200 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük. Tűpróbával érdemes ellenőrizni, hogy megsült-e ( hústű tökéletes).

Nagggyon jóóóó étvágyat....már gondolom elfogytak a szilveszteri sütikék is...épp idejében jött a felmentő receptem!
Hajrá!







Megjegyzések

  1. Bár a digitális mérlegem mérés közben merült le, így fogalmam sincs, mennyi nádcukor ment bele, de a végeredmény így is tökéletes lett. Durván csokis élmény, vigyázni kell vele! :D
    (Sütés előtt határozottan folyós a keverék, és utána is "szottyos", de ez így finom!)

    VálaszTörlés
  2. Annyira örülök, hogy jól sikerült a süti! A nádcukor finom ízt ad neki, de helyettesíthető mézzel is , vagy felesben méz és sima kristálycukor keverékével.
    Vigyázat kérem, hozzszokást okozhat!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések