Üdv a paradicsomban!

Bruschetta....

...hát ez aztán jó nyelvtörő szó, bruszkettának ejtik az olaszok.

Kevés ennél egyszerűbb és iszonyatosan sikeres előétel van, mint ez.
De vendégvárónak, iszogatásokhoz, bulizgatáshoz is csodafinom - és végre egy olyan kaja, aminek a sikere messze meghaladja a ráfordított energiát. Szóval kár kihagyni!

Csak egy kínos baj van vele mindig: SOHA, de soha nem lehet belőle eleget csinálni ...ja, és tuti, hogy ezért fognak könyörögni neked majd utána is, hogy : lécci-lécci-lécci, csinálj még!
Én szóltam!

Üdv a paradicsomban!

És miért éppen itt és most szólok most erről?
Hát azért, mert még egészen jó az idő, -   azaz még nem fagyott le egészen a fülünk és a kezünk, bár én már erősen gondolkodom a kesztyűviselésen -  és mostanában kapni a legfinomabb, valóban a szabadban érett édes-zamatos paradicsomot, amiből tökéletes ez a kaja.
Bazsalikomot is minden nagyobb hipermarketben kapni cserepestül. Ha  igazán előre látó vagy, azonnal beülteted szegény kényszernevelt növénykét egy cserépbe, hadd éljen még az egy pár hétig. Persze akkor él, ha akar, ezt már tapasztaltam, bárhogy könyörögtem neki, még locsolgattam is, rendre kipusztul, néha hamarabb, néha később, de mindenképpen. Ok, én értem, hogy nem évelő, de azért  egy szezont igazán kitarthatna.
Na, mindegy, kihal, pótoljuk. Ezért még zölden használd fel a csodazöld levélkéit.
A bruschettához például.

No, a receptje - ami nem is recept, de jól van, mégis.

Piríts meg pár szelet kenyeret - valami normálisan szeletelhetőt, rendes testeset, jó ízűt, ne az előreszeletelt szögleteset, mert az még pirítva is elázik a paradicsomos cuccostól.
Paradicsomokat dobj bele forró vízbe kb fél percre, aztán húzd le a bőrét, magozd ki, majd vágd kb. 1 cm-es kis kockákra a húsát.
Szórd meg sóval, pici borssal. és öntözd meg kevés olívaolajjal.
A letépkedett bazsalikomleveleket tépd még kisebbre és keverd az egészet össze.
Halmozd a pirítósra és MOST egyél meg legalább 3-4 szeletet belőle, mielőtt felszolgálod a többieknek, mert tutira nem marad. Nem okoskodok, de tapasztalat.

Mindig a szakács eszik először! Ez az egyik legfőbb szabály.
Ja, még egyszer: ESZIK, nem kóstol!
Én szóltam!

Jó étvágyat,  jó előételt, jó bulizgatást!







Megjegyzések

  1. Kedves Márta!
    Jöhet egy kihívás?
    Van itthon egy szép szál póréhagyma és darált hús. Mi legyen a kaja mára? :)
    Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kata!
      Köszönöm a kesztyűt, elfogadom a kihívást.
      A póráhagymát kis olajon megfuttatnám éppenhogy kis színt kapjon, kis só , bors, leheletnyi őrölt szerecsendió, majd hozzáadva a hús, fehéredésig, gyakran átkeverni, kis kanál paradicsompüré vagy ketchup, oregano és bazsalikom, pici mustár és nagy kanál tejföl. Főtt tésztával, mondjuk nagykocka vagy farfalle típusúvalm de lehet spagettivel , kis parmezánnal, vagy reszelt sajttal, és vegyes kevert saláltával isteni....gondolom már vacsorára lesz. Könnyű, gyors, finom! Jó étvágyat kívánok hozzá! Majd írd meg, hogy sikerült! Üdvözlettel Márta

      Törlés
    2. :) Köszönöm szépen!
      Felhasználjuk!
      Jó főzőcskézést, és közben írást!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések