Hagymafodrászat ...avagy honnan tudjuk, hogy emberek vagyunk?

Honnan, hát honnan?
Eszközöket használunk.

Azt mondják, hogy az eszközhasználat emelt ki minket az állatvilágból ( bár sok állat is használ eszközt).
De hogy ezt éppen a hagymák fodrászatára használjuk? Micsoda?? Majd pontosan, na neeee...

Soha nem felejtem el azt a döbbenetet, mikor a kerületi postán a boltos vitrinből egy igazi hagymafésűre sikerült szert tennem - két csekk befizetése közben - amire már jó ideje fájt a fogam.
Álmomban nem gondoltam volna, hogy majd pont ott kapok egy, a konyhai szagos munkát megkönnyítő elmés eszközt.

A másik fantasztikus találmány a fokhagymapucoló. Egy egyszerű szilikoncső, amibe a fokhagymagerezdeket beletuszkolva, kicsit átgörgetve megskalpolja őket az ember-Szép tisztán kerülnek ki belőle, mondhatni konyhakészen. Nem kell kínlódni a kis hártyáival, lejön az egy-két görgetés után. Ezt még nem láttam igazi boltban, a vándor-kirakodóvásárokon szoktam néha találni belőle, fillérekért árulják. Vigyázok is rá rendesen, annyira jó találmány.

A harmadik, amit a mai kajához használtam, a körmök megmentője. A Media Markt egyik kiárusításán találtam, nyilván nem ezért bóklásztam ott, de jó, hogy épp arra jártam. Ez Jamie Oliver márkájú körömvédő pajzsocska - szép zöld színben. Két szilikongyűrűvel rögzíthető az ujjpercen és mehet a késelés. Én a mai ebédemhez ennek védelmében aprítottam a petrezselymet. Hát, nem is tudtam, mi hiányzik már a konyhámból, míg nem találtam rá....hát ez!

Szóval eszközre fel, készül a mai ázsiai  - fúziós padlizsánragu rizshalmon.

Kell hozzá:
Padlizsán -  én  találtam pár elfekvő bébipadlizsánt a hűtő aljában
lilahagyma - mert olyan szép a színe
fokhagyma - hogy lásd, milyen szép színű fokhagymapucoló csövecském van nekem
fűszerek - én gyrosfűszert raktam bele, mert ma ilyen ízekre vágytam
Sambal Olek nevű ecetes-csípős-paradicsomszósz, ázsiai részlegen árulják a hyperek, pici kis üvegcsében, hűtőben sokáig eláll - vigyázat, jó csípős, kevés kell csak bele
kétféle mustár - dijoni és magos dijoni
bambuszrügy - üvegben árulják, elhagyható, csak az ázsiai jelleg miatt gondoltam
ketchup
tejföl
főtt rizs

Csináltam szép fázisfotókat is az elkészítéséről.
A lilahagymát szépen összevágtam apróra -  a hagymafésű megakadályozta, hogy jó büdös hagymaszagú legyen a kezem. Isteni adomány, na. ( Már láttam kínai boltban is, fillérekért.
Óccó, jó...mi bajunk lehet belőle, ugyan...!
A fokhagymát a fokhagymapucoló bugyirózsaszín szilikoncsövecskémben megpucoltam. És nem lett fokhagymaszagú a kezem tőle. Ja, ezt is meg lehet egyébként vágni a hagymafésűvel, ha már ott van a kezed ügyében.
Olajon megpirítottam a hagymát és a fokhagymát, kis sót-borsot szórtam közben rá.

Ráraktam a kis kockákra vágott padlizsánt,  - igen, héjastul, az is szépen megpuhul a végén, nem kell izgulni. Rászórtam a gyrosfűszer keveréket, és folyamatosan zsírjára sütöttem. Észnél kell lenni, kevergetni folyton, mert képes leégni, még vastagfenekű serpenyőben is, ezért mindig csak egy-egy kanálka vizet löttyintsünk bele, hogy inkább piruljon, mint főjön. Aztán persze a végén párolódhat ám.

Ekkor jöhet bele a kecthup, kétféle mustár és a Sambal Olek, és még bármi más, ami csak eszedbe jut. Majd a tejföl, hogy lágyabb, finomabb legyen az egész.

Tálalásnál a rizshalom közepére rárakjuk, petrezselymet szórunk rá.

Én tokaji borecetes jégsalátával és paradicsommal ettem, meg bambuszrüggyel.
Isteni finom lett.

Ja, és úgy ízesíted, ahogy akarod. A padlizsán kiváló húspótló, ebben a raguban is tökéletes ennivaló.
Az egész ebéd kb. jó félóra alatt megvan. Nem ér pizzát rendelni, ha ehetünk még jobbat annál.

...és még egy találós kérdés:
Mi van az utolsó képen?
Várom a válaszokat a megjegyzésekben.
Aki eltalálja....nos, a maradék őt illeti, ígérem.

Jó főzést! Sok sikert













..és a találós kérdéshez - ezmiez???:



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések