Szevasz seirass!

Szardíniai sajtos nokedli, azaz gnocchi.....más néven seirass.

Ez az egyik igazi titkos favoritom.
Imádom a finom, ruganyos tésztát, a selymes tejszínes, rokfortos szószt rajta. Olyan hirtelen szoktam eltüntetni, hogy nem is értem, hova lett. Aztán az a semmihez sem fogható jóllakottság és elégedettség. Órákig nem vagyok éhes tőle. Pedig ez az olaszoknál állítólag előétel. Nem tudom.
Lehet, hogy nem esznek belőle annyit, mint én. De keveset nem lehet belőle, tapasztalatból mondom.

Egy fantasztikus, bohém olasz hölgytől tanultam ennek az elkészítését.
Iszonyú gyors, nagyon haladós, megéri megtanulni és utána lehet csinálni vég nélkül.
Én a megszokott - és szintén nagyon imádott - túróscsusza helyett szoktam készíteni. Megéri, mert sokkal különlegesebb és finomabb. Szerintem.
Most kivételesen csináltam fázisfotókat is, hogy lássátok hogy alakulnak ezek a kis ártatlan jószágok. Ne főzzétek túl őket, és bár túlzott óvatosságnak tűnhet, de kell próbafőzés előtte, különben meglepetés érheti az embert, szétfőhet. A tészta elég puha egyébként. ha nagyon szétfő, gyúrjatok bele kevés lisztet és újabb próbafőzés. Pár perc az egész, megéri.

Majd írjátok meg a megjegyzéseknél, hogy sikerült, arassátok le a babérokat!
Szevasz seirass!

Tehát a receptje:

Fél kg túró
20 dkg darált parmezán sajt ( én sima trappistával is csináltam már, nem gond)
20 dkg liszt
1 csipet só ( vagy kettő...én szóltam)

A szószhoz:
teavaj
rokfort azaz márványsajt, de bármilyen pikáns kéksajttal is lehet
tejszín vagy zsíros tejföl

Összedolgozzuk a túrót, a parmezánt és a lisztet pici sóval, majd összesodorjuk kis rúddá, kis korongokra vágjuk, majd legömbölyítjük és egy villa domború felén gnocchikat görgetünk belőle.
A kis nokedliket lisztezett edényben meggörgetjük.
A mártáshoz felolvasztjuk a vajat - meg ne barnuljon! - beletesszük a felkockázott márványsajtot majd a végén tejszínt vagy tejfölt rakunk hozzá

Próbafőzést végzünk pár darab nokedlivel, ha nem főtt szét, mehet bele a többi kis részletekben.
Amikor megfő, 1-2 perc alatt a víz felszínére jön, akkor kivesszük szűrőkanállal és beledobjuk a szószba.
A szószt melegen tartjuk közben - ha nem eszüntk azon forrón belőle, mint én is szoktam - és együtt összeforgatva jól megesszük.

Ha családnak csináljuk, nyugodtan lehet többet is, kisgyerekek hadd segítsenek a gömbölyítésben és a formázásban, addig is nyugtunk van, ehetjük titokban a megfőtt nokedliket, csak maradjon is nekik, különben kitör a forradalom! Én szóltam!

Jó főzést, jó étvágyat hozzá!










Megjegyzések

  1. I am by name Miss jane, And I am so happy to testify about a great spell caster that helped me when all hope was lost for me to unite with my ex-boyfriend whom I love so much. I had a boyfriend that love me so much but something terrible happens to our relationship one afternoon when his friend that was always trying to get to me was trying to force me to make love to him just because he was been jealous of his friend that I was dating and on the scene my boyfriend just walk in and he thought we had something special doing together, I tried to explain things to him that his friend always does this whenever he is not with me and I always refuse him but I never told him because I did not want the both of them to be enemies to each other but he never believed me. he broke up with me and I tried times without numbers to make him believe me but he never believed me until one day I heard about the DR. AKHERE and I emailed him and he replied to me so kindly and helped me get back my lovely relationship that was already gone for two months. Email him at: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / WhatsApp: +2349057261346

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések